fbpx

Innalillahi, Imam Asal Palestina Tewas Ditembak di Kuala Lumpur Saat akan Tunaikan Shalat Subuh

Insiden tragis terjadi di wilayah Gombak, Kuala Lumpur, Malaysia subuh tadi. Seorang imam dari Palestina tewas ditembak saat dalam perjalanan menuju surau Medan Idaman, Gombak untuk menunaikan shalat subuh.

Menurut akun Facebook NGO Aqsa Syarif, imam tersebut bernama Dr. Fadi M. R. Albatsh dan diundang ke Malaysia oleh Aqsa Syarif dan MyCARE setiap bulan Ramadhan sejak tahun 2014.

“Imam Fadi berusia 35 tahun dan meninggalkan 3 orang anak dan seorang istri.

“Banyak jamaah yang mendapat manfaat dari ceramah-ceramah sang Imam Palestina itu selama beliau berada di Malaysia. Semoga Imam Dr Fadi M.R Albatsh menerima pahala mati syahid,” tulis Aqsa Syarif di akun Facebooknya.

Utusan Online hari ini melaporkan Fadi ditembak seseorang tak dikenal yang berboncengan menaiki sepeda motor di dekat sebuah apartemen di Jalan Meranti, Medan Idaman, Gombak pagi tadi.

Dalam kejadian pukul 6 pagi itu, korban tewas di tempat kejadian selepas terkena empat tembakan dari penyerang.

Kepala Polisi Kuala Lumpur, Mazlan Lazim mengatakan, sebelum kejadian korban dilaporkan sedang dalam perjalanan ke masjid untuk menunaikan shalat subuh berjamaah sebelum akhirnya ditembak.

sumber : (www.voa-islam.com)

admin

Lembaga Filantropi yang bergerak di bidang pengelolaan zakat, infaq, shadaqah, dan dana kemanusiaan. Lembaga Amil Zakat SK Kementrian Agama RI No.599 Provinsi Jawa Barat.

See all posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

WhatsApp Kami