Loading...
inspirasi madani

RENUNGAN KEMATIAN

Kematian adalah suatu perkara yang menyedihkan, tetapi jangan bimbang kerana bertemu dengan Allah, adalah suatu kegembiraan yang tidak dapat digambarkan.

Mati adalah suatu hal yg pasti, bahkan terlalu pasti sehingga kerana pastinya, tidak ada sesuatu kekuatan pun yg dapat menolak kedatangannya.

Ajal datang tanpa kabar berita, sediakan perbekalan untuk menghadapinya.
Hari ini aku mampu memakai pakaian yang cantik dan mahal harganya, tetapi suatu hari nanti aku hanya mampu memakai kain putih saja.

Ingatlah walaupun derajat di dunia kita jauh berbeda, kain kafan kita tetap pada 1 warna (putih) dan ingatlah setiap waktu berlalu bermakna kita ikut kehilangan waktu untuk beramal dan beribadah..! semakin bertambah waktu semakin dekat kita dengan Pencipta.

Dan sesungguhnya Jahannam itu benar-benar tempat yang telah diancamkan kepada mereka (pengikut-pengikut syaitan) semuanya. (QS. Al-Hijr:43)

Jangan hitung berapa kali orang Mengecewakan & Meninggalkanmu tetapi hitung berapa kali kamu mengecewakn Allah. Tetapi Dia tidak pernah meninggalkanmu.

Biarlah menangis di dunia ini kerana mentaati perintah ALLAH, dan jangan biarkan kita menangis di akhirat kerana azab akibat mengingkari perintah ALLAH.

Tinggalkan Balasan

WhatsApp Kami
%d blogger menyukai ini: